Toevoegen aan mand  

 zoekresultaat

De Brabantse stad

Auteur--

Editor--

Jaar1995

PublicatietypeAflevering

SerieBijdragen tot de geschiedenis

Volume78/1-4

Subtitel--

Pagina’s254

UitgeverDepartement geschiedenis van de UFSIA

PlaatsAntwerpen

ISBN--

Citation key--

Trefwoorden--

Plaatsgegevens

Exemplaar39588 ReknummerT-5-3-f

Inhoud
Het juridisch statuut van de koopmansboden en de diligencediensten en hun concurentiepositie ten opzicht van Thurn und Taxis (ca. 1450-1794) 5-20
Meurrens M.

Turfvaarten in Brabant, 1264-1743 21-32
Leenders K. A. H. W.

Verkeersassen en verkeersknooppunten. Veranderingen in Noord-Brabant ca. 1500 - ca. 1850 33-52
Vercauteren F. E. M.

Spoorwegontwikkeling in het gebied van het voormalige hertogdom Brabant 1835-1870 53-66
Veen J. H. S. M.

La chaussée gage de prospérité? Le roman pays au 18e siècle 67-92
Bruneel C. & Delporte L.

De transportwegen en de economische ontwikkeling in de regio Antwerpen - Mechelen - Lier (1770-1790) 93-106
Blondé B.

Spanningsveld tussen stad en land bij de opbouw van een "verkeersnet" in de eerste helft van de 19de eeuw in Noord-Brabant 107-118
Ten Horn-Van Nispen M.-L.

Een doodlopende weg. Infrastructuur en economische oriëntatie van Breda tussen 1650 en 1790 119-128
Duijghuisen M.

Van transit tot periferie? Hoogstraen 1550-1885 129-170
Rombauts W.

Bruxelles et les demandes d'octois de construction de route en Brabant au 18e siècle. Aspects économiques et sociaux de la construction de la chaussée Louvain-Malines (premier tiers du 18e siècle) 171-204
Zylbergeld L.

Verslag van de discussies 205-216
Rombauts W.

Transport- en verbindingsmiddelen voor de Brabantse steden 1500-1850. Een voorlopige balans 217-224
Van Uytven R.

Diligences en tollen. Bijdragen tot de geschiedenis van de verkeersnetwerken in België omstreeks 1850 225-252
Rombauts W.
Toevoegen aan mand  

 zoekresultaat