Toevoegen aan mand  

 zoekresultaat

Erfgoed van Industrie en Techniek 15/1

Auteur--

Editor--

Jaar2006

PublicatietypeAflevering

SerieErfgoed van Industrie en Techniek

Volume15/1

Subtitel--

Pagina’s40

UitgeverStichting Erfgoed

PlaatsBreda

ISBN--

Citation key--

Trefwoorden--

Plaatsgegevens

Exemplaar77131 ReknummerT-9-3-a

Inhoud
Spoorwegwerkplaatsen in Nederland 2-12
Van de Meene C.
  • Nog twee spoorlijnen , pp. 2-3
  • Ontwikkeling van een spoorwegnet , pp. 3-5
  • Nieuwe ontwikkelingen , pp. 5-6
  • Samenwerking en concentratie , pp. 6-8
  • Na de tweede wereldoorlog , pp. 8-9
  • De huidige tijd , pp. 9-10
  • Vooruitzichten , pp. 10-11

De wagenwerkplaats te Amersfoort : de onzekere toekomst van een 100 jaar oud spoorwegindustriecomplex 13-20
Volkers K.
  • Amersfoort spoorwegknooppunt , pp. 13-15
  • Ontwikkelingen in de 20e eeuw , pp. 15-16
  • De wagenwerkplaats Amersfoort , pp. 16-17
  • Huidige staat van het complex , pp. 17-19
  • Toekomst , pp. 19-20

De Ventoseflat, een vroeg voorbeeld van industrieel hergebruik in Eindhoven 21-28
Schippers H. & Tummers H.
  • Pre-Philips Eindhoven , p. 21
  • Expansie en ondergang van Van Gardinge , pp. 21-23
  • Gulden en geldmaker , pp. 23-24
  • Samenwerking met Johan Van der Mey , pp. 24-25
  • Het ontwerp van de Ventoseflat , pp. 25-26
  • De flat tussen sloopdreiging en monumentenstatus , pp. 26-28

Waarom 't Spijkertje moest worden gesloopt 29-33
Stickman J.
  • Het Spijkertje is vermoord , p. 30
  • Het vergeten industriële erfgoed van Amersfoort , pp. 30-31
  • De oprichting van Siesta , p. 31
  • Het industriële erfgoed aan de Eem , pp. 31-32
  • Een soap aan de Eem , pp. 32-33
  • De stad wikt, maar de eigenaar beschikt , p. 33
  • Waarom moest hetSpijkertje worden gesloopt , p. 33
Toevoegen aan mand  

 zoekresultaat