Toevoegen aan mand  

 zoekresultaat

Een toekomst voor monumentale onderwijsgebouwen Leren van recente renovatie- en restauratiesprojecten

Auteur--

EditorQuist W., Verstrynge E. & Vernimme N.

Jaar2015

PublicatietypeBoek

SerieWTA syllabus

Volume44

SubtitelDelft 24 april 2015

Pagina’s75

UitgeverWTA Nederland - Vlaanderen

PlaatsOosterhout Heverlee

ISBN9789079216147

Citation key--

Trefwoorden--

Plaatsgegevens

Exemplaar83419 ReknummerPDF

Inhoud
Vorwoord
Quist W.

Sloop een nieuwbouw versus restauratie en renovatie 1-9
Broekhuizen D.
  • Paradigmawisseling in onderwijs , p. 2
  • Veranderende samenleving , pp. 2-3
  • Nieuwbouw of renovatie , pp. 3-4
  • Knelpunten en oplossingen , p. 4
  • Huidige opgave , pp. 4-5
  • Professionaliteit opdrachtgever , pp. 5-6
  • Nieuwe programma's van eisen , p. 6
  • Pleidooi voor integrale aanpak van de vebouwing , pp. 6-7
  • Cultuurhistorie en herbestemming , p. 8
  • Op de agenda plaatsen , p. 8

De zoektocht naar de balans tussen wensen en mogelijkheden: BK City Stay 1-9
Radakovic I. & Vonk K.
  • Het gebouw en de opgave , pp. 1-3
  • Aanpak , pp. 3-8
  • Wijze van aanbesteden , pp. 8-9
  • Lessons learned , p. 9

BK City Stay: Ontwerp en uitvoering door een aannemer 1-8
Barendregt M. & Malfait H.
  • Renovatie en transformatie BK City Stay , pp. 2-5
  • Gebruik van monumentale onderwijsgebouwen, stuk voor stuk uniek , pp. 5-6
  • Gebruik van monumentale onderwijsgebouwen, stuk voor stuk uniek . Restauratie 'Vorstelijk Complex' in Utrecht , p. 6
  • Gebruik van monumentale onderwijsgebouwen, stuk voor stuk uniek . Restauratie en grootonderhoud Mijnbouwstraat in Delft , p. 7
  • Gebruik van monumentale onderwijsgebouwen, stuk voor stuk uniek . Restauratie Oostpoortschool in Delft , p. 8

KU Leuven monumenten en beleid - AGORA leercentrum 1-12
Knezevic Z.
  • Geschiedenis en architecturale waarden , p. 2
  • Interactie van het project met andere beleidsdomeinen , pp. 2-3
  • Concept van het project , pp. 3-7
  • Realisatie van het project , pp. 7-9
  • Bijdragen tot architectuur en duurzaamheid , p. 9
  • Evenwichtig en multifunctioneel gebruik , pp. 9-10
  • Een hedendaagse omgang met een beschermd gebouw , pp. 10-11
  • Brede ontsluiting van het project , pp. 11-12
  • Verdere stappen , p. 12

Een langetermijnvisie voor een modernistisch gebouw: de provinciale tuinbouwschool in Mechelen 1-10
de Graef R.
  • Inleiding . Onderwijsgebouwen en erfgoed in Vlaanderen , p. 1
  • Inleiding . Visie Onroerend Erfgoed en Scholen , p. 2
  • Inleiding . Het nieuwe Onroerenderfgoeddecreet en onderwijsgebouwen , p. 2
  • De zaak Pito , pp. 2-4
  • Problematiek van het gebouw . Oplopende onderhoudskost , p. 4
  • Problematiek van het gebouw . Achteruitgang van de architecturale kwaliteit , pp. 4-5
  • Problematiek van het gebouw . Onaangepastheid aan nieuwe gebruiksmodaliteiten , p. 5
  • Een systematische aanpak . Onderzoeksfase , pp. 5-6
  • Een systematische aanpak . Fase van dringend onderhoud , pp. 6-7
  • Een systematische aanpak . Restauratiefasen , pp. 7-8
  • Een systematische aanpak . Onderhoudsfase , pp. 8-9

IJzer en lef, het nieuwe leven van een oude gieterij - Regionaal Opleidingscentrum (ROC) van Twente, Hengelo 1-4
Fritz M.
  • Stork in Hengelo , pp. 1-2
  • Ontwerp , pp. 2-3
  • De restauratie , pp. 3-4

Het Koninklijk Atheneum van Deurne (Antwerpen) 1-8
Steenmeijer R.
  • Authenticiteit , pp. 1-2
  • Het oorspronkelijke ontwerp , p. 2
  • Archiefmateriaal , pp. 3-4
  • Realisatie en gebruik , p. 4
  • Restauratie , pp. 4-7
Toevoegen aan mand  

 zoekresultaat